Thursday, 19 April 2012

Kesayangan abah...

Untung betul Thaqif yer... Anak manja ibu & kesayangan abah... Kalau nak menyusu, makan, tidur sudah tentu ibu tempatnya tapi kalau nak main dah tentu mencari abahnya... Biasalah sebagai ibu & abah dah tentu ada tugasnya... Thaqif sangat manja & sudah tentu kami manjakan Thaqif berpada2 maklum ler nak Thaqif jadi insan berguna... Selalu aku terfikir kalau Thaqif dah besar mesti aku rindu zaman kecilnya... :) 

Ok cukup sudah intro aku tu... Seperti biasa ada saja gelagat Thaqif yang mencuit hati kami & kali ni aku teruja dengan gelagat suamiku... Bapa mana yang tak sayang anak tapi selalu juga aku lihat bapa garang dengan anak... Tapi alhamdulillah setakat ni suami aku selalu berlembut dengan Thaqif & nampak aku lebih garang... Ibu cuma garang2 manja yer Thaqif sayang... Thaqif buat apa pun suami aku akan sabar melayannya... Maklum ler anak bujang sorang...

Satu hari kami keluar hujung minggu, balik dah lewat & seperti biasa Thaqif tidur dalam keletihan... Biasa sampai rumah Thaqif akan terjaga tapi Thaqif sambung tidur & penjaga setia abah ler... Ibu sibuk nak masak makanan malam untuk Thaqif... Abah setia menunggu Thaqif risau kalau ada nyamuk... Tak lama selepas tu Thaqif tukar2 posisi tidur... Kalau nak tahu posisi apa boleh tengok gambar kat bawah... Lama juga suami aku bertahan... Taknak ganggu Thaqif tidur, suami aku sanggup diam & bertahan dalam posisi Thaqif tidur... Aku suruh jugak suami aku betulkan posisi Thaqif tapi abahnya tak mahu... Risau anaknya terkejut & lenanya akan terganggu...

Bila aku lihat dalam hati aku berbunga riang... Semoga suami ku kekal begitu & menjadi abah penyayang... Thaqif nak tahu sesuatu tak??? Abah sangat sayang pada Thaqif tau... Apa Thaqif buat abah akan biarkan tapi berpada2... Maksudnya kalau Thaqif nak main abah akan biarkan saja Thaqif pusing satu rumah walaupun masa tu Thaqif dah bau masam... Abah akan ikut Thaqif & main kejar2... Walaupun abah sibuk kerja & balik lewat sikit tapi sampai jer rumah & selepas cuci tangan abah akan ambil Thaqif dari pelukan ibu... Kebiasaannya mula2 Thaqif akan menolak sebab masih rindu pada ibu... Tapi tak lama lepas tu Thaqif terus nak abah dukung...

Thaqif tau abah kata ibu no 2 sebab Thaqif dah jadi no 1... Apapun ibu pasrah & terima saja sebab abah pun dah jadi no 2... :D
 Posisi mula2 tidur...
 Posisi baru...
 Masa Thaqif pusing tangan abah kat situ & muka betul2 landing kat tangan abah...
Kalau gerak dah tentu Thaqif terjaga...
Kerana sayang abah biarkan saja...
Lama tu agak2 dalam 10 ke 15 minit...
Close up sikit...
Tengok tu mulut melekat kat lengan abah...
Ada pakej air liur lagi tapi ibu suka...
Wangi wooo...

Friday, 13 April 2012

Riadah di Taman Bukit Jalil...

Semenjak Thaqif lahir kami payah nak bawa Thaqif setiap pagi ke taman... Bukan taknak bawa tapi kebiasaannya kalau aku ada (cuti hujung minggu), Thaqif akan tidur lena & lambat bangun... Kalau dah jam 8 lebih ke atas baru nak bangun macamana nak pergi... Matahari dah tinggi pastu panas lak tu... Rutin Thaqif sampai sekarang masih sama & sekali sekala jer bangun awal... Tu pun masa kami pergi kerja & kalau kami cuti alamatnya tidur bawah ketiak ibu...

Pada suatu pagi (25.03.2012), Thaqif bangun awal pulak... Jadi dikesempatan ni kami pun bercadang pergi ke Taman Bukit Jalil... Kami sarapan dulu di kedai mamak & jam 8 lebih kami sampai di sana... Teruja juga muka Thaqif bila sampai di sana... Dapat ler main buaian, jongkang jongket & mainan lain... InsyaALLAH kalau Thaqif bangun awal lagi, ibu & abah bawa pergi taman yer... :)
Main gelonsor tapi yang kelakarnya Thaqif xleh gelonsor pun...
1st naik kuda...
Muka teruja...
Muncung abah lebih panjang dari muncung kuda...
hihihihi


Naik jongkang jongket pulak...
Syok!!!

Main buaian dengan ibu...

Laju...
Laju...
Buai laju...
Aku nak kawin dengan anak raja...

Thaqif nyanyi daa....

Tuesday, 10 April 2012

Bukit Tinggi - Colmar Tropicale

Hujung minggu yang indah & semestinya kami ambil peluang untuk jalan2 dengan Thaqif... Setelah penat bekerja, hujung minggu adalah masa yang ditunggu2... Masa nilah kami akan luangkan sepenuh masa dengan Thaqif... Kali ni kami jalan2 di Bukit Tinggi... Kami pergi pada 24.03.2012 yang lalu... Pergi pun dah lewat kira2 jam 3 petang baru sampai di Bukit Tinggi... Sampai je kat atas hujan pulak... Walaupun dah makan tengahari kat kl tapi disebabkan hujan & terpaksa berteduh di restoran pizza, kami pun order makanan... Walaupun dah makan tapi habis pulak tu... Taknak membazir ler katakan...

Kami cuma jalan2 kat Colmar Tropicale je & xsanggup nak naik tinggi2 ke Japanese Village... Tak larat & penat sangat... Jalan2 kami kali ni biasa saja tapi nasib baik Thaqif ada, jadi cuti2 kami tetap happening... Kami turun jam 5 lebih sebab tak tahu nak pegi mana lagi... Kalau tahu baik pegi Genting kan??? Walaupun banyak kali pegi tapi sejuk & nyaman... :D



Jumpa lense cover...
Apalagi masuk mulut ler jawabnya...



Kami dah tiba...
Welcome to Bukit Tinggi...




Terasa cam kat luar negara ler pulak...
Tapi rasanya cam biasa jer...
Yang cantik deco & warna bangunan tu aje...




Walaupun dah makan kenyang2 kat bawah tapi disebabkan hujan kami pun berteduh kat restoren ni...
Kami order pizza & kentang goreng... 

Habis lak tu!!!



Kita makan buah dulu & Thaqif sangat suka makan betik...
Tengok tu Thaqif makan siap kerut2 muka lagi...







Aksi manja si ibu & anak bujangnya...
Terasa hidupku bahagia...
Kawan baru Thaqif...
Orang besi!!!

Thaqif & abah diapit oleh kuda yang warna-warni...

Anak ibu tunjuk apa tu???



Thaqif teruja dengan air pancut...
Siap parking tu nak bagi Thaqif tengok...


Aksi Thaqif bila tengok air pancut...
Sampai meleleh air liur...


















Aksi Thaqif yang buat ibu selalu rindu...
Ketawa lebar...
Air liur meleleh...
Senyuman manis...

Terasa hidup ibu & abah bermakna sekali...
Thaqif!!! Kami sayang kamu!!!



Jalan2 cuci mata...
Ni dia black swan (xtahu nama dia)...




Thaqif & abah tengah rakam gambar dengan black swan...
Dapat ambik gambar kepala pun jadi ler...


Kami nak pulang...

Ada anak orang arab berkenan kat Thaqif daa... :)