Thursday, 19 April 2012

Kesayangan abah...

Untung betul Thaqif yer... Anak manja ibu & kesayangan abah... Kalau nak menyusu, makan, tidur sudah tentu ibu tempatnya tapi kalau nak main dah tentu mencari abahnya... Biasalah sebagai ibu & abah dah tentu ada tugasnya... Thaqif sangat manja & sudah tentu kami manjakan Thaqif berpada2 maklum ler nak Thaqif jadi insan berguna... Selalu aku terfikir kalau Thaqif dah besar mesti aku rindu zaman kecilnya... :) 

Ok cukup sudah intro aku tu... Seperti biasa ada saja gelagat Thaqif yang mencuit hati kami & kali ni aku teruja dengan gelagat suamiku... Bapa mana yang tak sayang anak tapi selalu juga aku lihat bapa garang dengan anak... Tapi alhamdulillah setakat ni suami aku selalu berlembut dengan Thaqif & nampak aku lebih garang... Ibu cuma garang2 manja yer Thaqif sayang... Thaqif buat apa pun suami aku akan sabar melayannya... Maklum ler anak bujang sorang...

Satu hari kami keluar hujung minggu, balik dah lewat & seperti biasa Thaqif tidur dalam keletihan... Biasa sampai rumah Thaqif akan terjaga tapi Thaqif sambung tidur & penjaga setia abah ler... Ibu sibuk nak masak makanan malam untuk Thaqif... Abah setia menunggu Thaqif risau kalau ada nyamuk... Tak lama selepas tu Thaqif tukar2 posisi tidur... Kalau nak tahu posisi apa boleh tengok gambar kat bawah... Lama juga suami aku bertahan... Taknak ganggu Thaqif tidur, suami aku sanggup diam & bertahan dalam posisi Thaqif tidur... Aku suruh jugak suami aku betulkan posisi Thaqif tapi abahnya tak mahu... Risau anaknya terkejut & lenanya akan terganggu...

Bila aku lihat dalam hati aku berbunga riang... Semoga suami ku kekal begitu & menjadi abah penyayang... Thaqif nak tahu sesuatu tak??? Abah sangat sayang pada Thaqif tau... Apa Thaqif buat abah akan biarkan tapi berpada2... Maksudnya kalau Thaqif nak main abah akan biarkan saja Thaqif pusing satu rumah walaupun masa tu Thaqif dah bau masam... Abah akan ikut Thaqif & main kejar2... Walaupun abah sibuk kerja & balik lewat sikit tapi sampai jer rumah & selepas cuci tangan abah akan ambil Thaqif dari pelukan ibu... Kebiasaannya mula2 Thaqif akan menolak sebab masih rindu pada ibu... Tapi tak lama lepas tu Thaqif terus nak abah dukung...

Thaqif tau abah kata ibu no 2 sebab Thaqif dah jadi no 1... Apapun ibu pasrah & terima saja sebab abah pun dah jadi no 2... :D
 Posisi mula2 tidur...
 Posisi baru...
 Masa Thaqif pusing tangan abah kat situ & muka betul2 landing kat tangan abah...
Kalau gerak dah tentu Thaqif terjaga...
Kerana sayang abah biarkan saja...
Lama tu agak2 dalam 10 ke 15 minit...
Close up sikit...
Tengok tu mulut melekat kat lengan abah...
Ada pakej air liur lagi tapi ibu suka...
Wangi wooo...

No comments:

Post a Comment