Friday, 2 December 2011

Disebalik nama RAINBOW...

Rainbow kalau dalam bahasa melayu ialah pelangi tapi aku bukan nak cerita pasal pelangi tapi aku nak cerita pasal worm yang baru aku belikan untuk my dear Thaqif (pakai duit hubby)... Dah lama aku nak beli worm ni tapi baru2 ni dapat beli... Masa dah beli worm tu kami berdua pakat2 nak bagi nama... Macam2 nama kami pilih antaranya KAKA... Tapi suami aku cakap tunggu dulu sebab nak pilih nama lain lagi...

Bila sampai jer rumah aku terus bagi Thaqif tapi Thaqif tak teruja sangat... Pilihan pertama tetap kat BOBO si monyet yang comel tu... Padahal worm ni pun tak kurang hebatnya... Bak kata astro tu macam2 ada... Satu hari kami balik dari kerja... Kebetulan hujan jadi cuaca pun redup2 aja... Tup tup mata aku terpandang PELANGI yang cantik warnanya... Tetiba jer teringat kat worm Thaqif yang belum ada nama... Jadi dengan perasaan bangga & teruja aku terus usulkan nama tu kat hubby aku... Tapi tak ler nama pelangi tapi RAINBOW... Bila aku bagi nama tu hubby aku terus setuju... Tu lah kisah di sebalik nama worm Thaqif... Sebab worm Thaqif tu berwarna-warni (macam2 bunyi ada) & sesuai benar dengan namanya... Kalau tak caya di bawah ni buktinya... :)
 Ni lah geng baru Thaqif...
Namanya RAINBOW..
Pantang terusik berbunyi aja... :)
Thaqif tak teruja sangat dengan RAINBOW...
Sekali sekala jer Thaqif nak ajak main2...

No comments:

Post a Comment