Wednesday, 8 February 2012

Cinta Hati Ku Kini Sudah 11 Bulan...

Tajuk kat atas tak tahan tapi itulah hakikatnya... Dalam hati aku ada 2 cinta & kedua2nya sama banyak... Tak pernah kurang walau sebesar zarah pun... Walaupun begitu aku lebih teruja melahirkan kata cinta & sayang buat putera ku (abg maaf yer untuk abg kita paham2 sendiri sudah ler... hahahaha)...

Semalam Thaqif dah 11 bulan & tinggal 1 bulan lagi Thaqif genap setahun... Tak sabar rasanya nak sambut besday Thaqif... Banyak perancangan yang kami buat untuk menyambut besday Thaqif yang bakal kami aturkan... Mudahan perancangan semua tu dipermudahkan ALLAH s.w.t... Macam2 nak buatkan maklumlah itu ler sorang permata hati...

Sekarang ni Thaqif dah pandai merangkak sebenarnya tapi mungkin rumah kami hanya ada tikar getah jadi semua tu membantutkan pergerakan Thaqif... Thaqif lebih suka meniarap & sangat laju (payah nak kejar)... Kalau merangkak mungkin lututnya sakit (sian anak ibu)... Sekarang aku letak toto & harap2 kurang sakitnya... :)

Tapi saat menjadi ibu ni banyak sangat kenangan manisnya... Tapi antara perkara yang membuatkan aku tersenyum lebar & hati ku berbunga riang bila Thaqif menunjukkan aku adalah antara orang yang amat bermakna buat dirinya selain ABAH... Jom aku ceritakan sedikit tentang kisah indah itu...

Macam biasa kalau masa cuti & tak keluar mana2, aku & Thaqif akan berguling bersama2... Thaqif kerap tidur sebab aku ada (maklum ler ada susu fresh lagi)... Satu hari Thaqif bangun tidur & abah yang pegang sebab aku tengah buat kerja kat dapur... Selalunya Thaqif ok jer tapi masa tu tak pulak... Padahal Thaqif nampak jer aku ke hulu ke hilir buat kerja tapi asyik nangis jer... Tu nampak aku, kalau tak nampak lagi ler kuat nangis... Pelik kami dibuatnya & husband aku pun terpikir nak bawa Thaqif kat aku.... Nak tahu apa jadi???

Bila husband aku bawa Thaqif kat aku yang jaraknya selangkah dua aja & aku terus cium buah hati ku (maaf sayang ibu tak dukung sebab masih ada kerja lagi)... Nak tahu apa jadi??? Lepas aku cium terus diam & macam tak berlaku apa2... Terus main2 macam biasa... Ya ALLAH terasa indah sungguh masa tu... Rupa2nya lepas bangun tidur Thaqif nak aku cium dia dulu sebab sebelum ni kalau masa aku bersama2 Thaqif & setiap kali bangun tidur aku akan sentiasa disisinya & ciuman itu satu KEMESTIAN... Itulah dia anak ibu yang ibu amat2 SAYANG!!!

No comments:

Post a Comment