Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Monday 16 May 2011

Saat Kehamilan (Part 1)

Saat kehamilan aku tempuhi dengan rasa sabar & gembira... Awal kehamilan aku tak lalu nak menjamah nasi & selera makan pun jadi kurang... Selama sebulan aku berkeadaan begitu... Alhamdullillah selepas sebulan selera makan ku bertambah... Bagi apa je semua aku telan... Kalau duk kat ofis mesti nak mengunyah jer... Kekawan pun dah paham sangat... Tapi syukur sebab badan tetap maintain... :)

Alhamdullillah aku tak kenal apa itu loya & muntah... Mula-mula jer terasa loya sikit & pening-pening... Pastu dah ok... Aku pun tak mengidam apa-apa... Kalau nak makan, biasanya yang senang nak dapat... Sebut jer apa nak makan, insyaALLAH suami aku akan dapatkan... Masa mengandung ni aku kurang nak makan fast food... Tak heran dah kat KFC, Mc D & yang lain-lain tu... Apupun nak nasi jugak... 

Bila usia kehamilan ku menjangkau 4 bulan lebih, aku mula mengalami kesakitan pangkal peha... Mungkin kerana perut ku semakin membesar... Sakitnya tuhan jer yang tahu... Baru jalan sikit dah terasa sakit... Tapi kalau bab berjalan aku tak kira... Shopping punya pasal... So, nak tak nak kena terima ler...

~ 4 bulan ~

~ 5 bulan 3 minggu~

~ 6 bulan 3 minggu~

No comments:

Post a Comment