Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Tuesday 24 May 2011

Selera Disaat Kehamilan

Dalam entry ni aku nak cerita apa yang aku makan masa mengandung... Sebelum tahu mengandung aku kuat makan... Tiap2 hari nak nasi... Tapi selepas aku tahu aku mengandung selera makan aku terus berubah... Taknak makan nasi... Tapi xlama sebab selepas sebulan selera makan aku dah berubah... Aku dah boleh terima nasi... Setiap hari mesti nak nasi... Selera aku usah cite le... Semakin bertambah & membuak2...

Tapi masa mengandung aku tak suka makan fast food... Bila aku tgk Mc D, KFC & yang sewaktu dengannya selera aku tertutup... Aku ni gila dengan Prosperity Burger kat Mc D tu... Tapi masa mengandung ni xteringin pun nak makan... Seingat aku, aku cuma makan 2 3 kali jer berbanding dgn tahun2 sebelumnya... Sampai aku dah rasa muak... Makan pun dah tak boleh nak abis...

Kalu g pasar malam, aku akan suh husband aku beli tau fu fa... Wajib beli kekadang tu sampai 2 3 bekas... Tu pun aku rasa tak cukup... Kalu ikutkan sekali hadap habis semangkuk... Tapi aku jimat, 1 mangkuk makan 2 kali... Kalau sebut pasal air lak, aku suka air soya... Kalu air suam tu wajib amik... Apa yang penting menu utama aku masa mengandung adalah nasi... Kalu xde nasi macam xlengkap lak... :)

No comments:

Post a Comment