Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Sunday 28 August 2011

Hari pertama Thaqif makan...

Kalau ikutkan aku nak ajar Thaqif makan bila genap usia 6 bulan tapi disebabkan cuti raya panjang aku terpaksa ajar Thaqif makan cepat... Itu jer masa yang dapat aku ajar... Sekurang2nya aku & suami adalah orang pertama yang melihat gelagat Thaqif menjamah makanan... Kami ajar Thaqif makan di usia 5 bulan 3 minggu... Hari pertama Thaqif makan sikit jer sebab pertama kali mengenal makanan... Kelakar jugak kami tengok gelagat Thaqif... Walauapapun ini adalah kenangan terindah bagi kami berdua... 

Menu pertama aku masakkan bubur (nasi + ikan bilis + kentang + karot) untuk Thaqif... Aku ingin dia menjamah makanan pertama dari air tangan ibunya sendiri... 

~ Nasi + ikan bilis + kentang + karot ~
~ Aksi Thaqif sebelum makan~








~ Aksi Thaqif bila diberi makan... Macam2 ada... Mula2 payah gak nak terima... :) ~
~ Titon sudah... Anak ibu dah kenyang... 1st time makan sikit aja... ~

No comments:

Post a Comment