Friday, 11 November 2011

Kisah makan & saya dah ada gigi !!!

Hari ni Thaqif dah 8 bulan 4 hari... Nak tahu apa perkembangan Thaqif di usia 8 bulan??? Sebelum tu ibu nak lahirkan rasa yang teramat gembira sebab anak manja ibu ni dah semakin membesar... Macam2 aksi ditunjukkan & buat kami sentiasa gelak gembira... Best sungguh bila ada anak ni... Terasa hidup sentiasa riang jer... Kalau mood tak ok pun jadi ok bila tengok wajah Thaqif... Bak kata ibu muka penawar duka... :)

Ok nak cerita tentang perkembangan Thaqif... Di usia 8 bulan Thaqif dah taknak sangat makan secara baring... Thaqif nak makan secara duduk... Aku akan dudukkan Thaqif atas riba & suapkan makan (padahal Thaqif tak leh duduk lagi)... Kalau makan baring asyik sembur makanan jer tapi kalau duduk baik aja... Minum pulak dah taknak guna sudu tapi nak minum guna cawan... Boleh tak macam tu??? Tapi dah jadi dah pun... Kalau guna sudu sikit2 tapi kalau guna cawan baru puas...Cuma aku belum ajar guna straw jer lagi... :) 

Nak tahu apa lagi perkembangan Thaqif??? Setelah puas kami menanti akhirnya Thaqif dah tumbuh gigi... Gembira betul kami semalam bila balik dari kerja mak bagitau Thaqif macam dah ada gigi... Kami pun cek ler sama ada betul @ tak... Tup tup betul dah terasa kat gusi tapi baru rasa sikit... Gigi Thaqif baru nak tumbuh sebatang tapi kat bawah... Bahagian atas belum lagi... Macamana ler rupa Thaqif bila dah ada gigi... Tak sabar nak tunggu.... Alhamdulillah Thaqif tak demam... Ni kami dalam keadaan berjaga2 jugak sebab kebiasaannya bila baby tumbuh gigi akan demam... Harap Thaqif tak demam le... Kalau rasa badan cam panas jer nak bagi nyusu lebih kerap... InsyaALLAH ok ler hendaknya...

Kali ni tak dapat nak upload gambar sebab belum sempat nak snap gambar Thaqif makan masa duduk... Esok2 aku upload yer... Gambar gigi kena tunggu lama sikit sebab gigi baru nak menjelmakan dirinya... Tunggu !!!

No comments:

Post a Comment