Monday, 14 November 2011

Yang dijanjikan...

Sambungan entry sebelum ini yer... Ingat lagikan bahawa aku nak upload gambar terkini si manja ku menjamah makanan secara duduk (ayat macam nak buat surat rasmi)... :) Hari ni aku tunaikan apa yang aku janji... Walaupun tak dapat nak snap banyak pic Thaqif sedang disuapkan makanan tapi dengan pic yang ada memadai untuk kenangan kami bersama... Tapi gambar Thaqif minum guna cawan belum sempat nak snap... Kalau aku yang suapkan makanan & Thaqif duk dengan manja di riba aku boleh jer nak snap pic tapi keadaan tak mengizinkan... Maklum ler pakaian yang kurang sopan (tanpa tudung & pakaian khas di rumah)... InsyaALLAH di masa akan datang yer...

Lupa pulak pasal yang satu ni... Berkenaan dengan gigi si manja ku itu ler... Aku ingatkan yang tumbuh hanya sebatang... Cek punya cek akhirnya kami mendapat jawapannya... Rupa2nya gigi si manja ku itu dah tumbuh 2 batang... Hip hip hoorayyyy... Sebatang dah rasa tapi sebatang lagi baru nak menjelmakan diri... Tu yang aku tak dapat rasa sepenuhnya... Tapi dalam hati ni risau gak takut bila Thaqif nyusu dia gigit lak... Semalam masa nyusu aku dah terasa gigitan manja buah hati ku tu... Aku berdoa sangat supaya Thaqif takkan gigit... Aku berhajat sangat selagi mampu nak menyusukan Thaqif sepenuhnya dengan susu ibu... InsyaALLAH...
Thaqif dah pakai bip & nak start lunch...
Mak oi duk kat riba abah macam orang2 besar aja...
Abah tersenyum manja, maklum ler nak lawan dengan Thaqif wajah sapa lebih bergaya...
Ibu lak cakap "sori sebab lewat sikit bagi makan", maklum ler baru balik berjalan...
 Ibu tak interprame sebab diberi tugas merakamkan aksi dua orang jejaka...
Thaqif yang sentiasa murah dengan gelak ketawa...
Buatkan hati ibu gundah-gulana...
 Sebelum makan mesti main2 dulu...
Lompat2 & terkinja2...
Wah!!! Ibu sangat suka ler...
 Suapan pertama ker???
Suapan ke dua ker??? 
Alamak ibu lupa ler...
Walaupun comot tapi dalam hati saya banyak suka!!!
Nak tahu kenapa???

Ibu masak sedapppppp !!!
Thaqif makan dengan penuh gaya...
Tengok ler bip saya...
Ibu sayang saya !!!

Hari2 saya dengar ibu kata " Thaqif tahu tak??? Ibu SAYANG sangat pada Thaqif"...

Nak tahu apa saya kata semula???

Dah tentu SAYANG saya berlipat ganda & tak lupa SAYANG pada ABAH juga !!!
Kalau boleh ibu sentiasa nak suap Thaqif... 
Ibu suke !!!!!

No comments:

Post a Comment