Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Friday 28 October 2011

Saya dah boleh berdiri !!! (ada cerita pasal remote Astro)

Ya ALLAH aku bersyukur ke hadrat MU... Thaqif dah besar & dah bijak... Hari ni Thaqif dah 7 bulan 3 minggu... Di usia 7 bulan Thaqif dah pandai berdiri di sofa... Sapa yang tolong Thaqif yer??? Abah ler sapa lagi... :) Abah cuma tolong pegang & berdirikan Thaqif di sofa jer lepas tu abah lepaskan... Mula2 Thaqif jatuh ke tepi jugak... Tapi ada satu jalan kalau taknak bagi Thaqif jatuh & berdiri tegak dengan kecomelannya... Idea bernas dari abah lagi... Ibu tak bagi idea pun... Ibu buat apa??? Makan aja!!! :) Nak tahu apa dia??? 

Inilah dia peranan remote control ASTRO... Abah cuma letak di depan Thaqif... Thaqif akan berdiri tegak untuk capai remote tu... Kalau tengah meniarap pun, nampak jer remote terus Thaqif kejar... Tak sempat ibu & abah nak kejar sebab laju sangat... Maybe remote tu colorful kot... Tu yang Thaqif teruja... Nak tahu apa Thaqif buat dengan remote tu??? Masuk dalam mulut ler... Selain tu Thaqif tekan2 butang & channel pun bertukar... Aduhai pandai sungguh anak ibu & abah ni... Bijak, bijak!!!

Meniarap dah pandai dengan kelajuan di tahap maksimum... Berdiri dah pandai... Merangkak belum lagi... Tapi kata abah tak lama lagi tu sebab dah angkat punggung & lutut... Abah bagitau pagi tadi Thaqif dah pandai undur... Tapi gigi tak tumbuh lagi... Takper biar lambat (ibu takut masa nyusu kena gigit)... Tapi ibu percaya anak ibu anak yang baik & takkan buat ibu sakit (tapi seblm nak tidur selalu raba muka ibu - sakit2 manja gitu!!!)... Kalau Thaqif buat ibu sakit jugak ibu cium banyak2... Tak puas sebab baunya sangat sedap... Tak boleh nak kira berapa kali satu hari ibu cium Thaqif... Sebab ibu pencium yang tegar!!! :D
 ~ Saya dah blh berdiri & remote kini digenggaman saya!!! ~
 ~ Jangan cuba2 rapat yer untuk ambil remote saya ~
 ~ Dah selamat masuk dalam mulut pun ~
 ~ Besar sangat... Tak muat nak masuk semua dlm mulut ~
 ~ Kan saya cakap jangan datang dekat... Nak kena ni ~
 ~ Saya dah pandai berdiri ler :) ~
~ Muka comel ~
~ Jumpa saya lagi di entry akan datang :) ~

No comments:

Post a Comment