Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Wednesday 15 June 2011

Thaqif menangis...

Semalam aku balik keje macam biasa... Sampai rumah pengasuh terus ambil Thaqif... Main2 dulu dengan Thaqif & terus bersiap utk mandikan Thaqif... Lepas mandi aku terus bagi Thaqif susu & macam biasa kalau nak tido Thaqif mesti nak menyusu kat aku jugak walaupun kenyang... Lepas nyusu Thaqif terus tido & aku terus pegang Thaqif sbb dah seharian kat ofiskan... Rasa rindu nak peluk anak aku yang comey tu...

Lama gak Thaqif tido dalam pangkuan aku... Masa tu jam dah kul 7 malam & kebiasaannya aku akan pangku Thaqif... Tapi semalam x pulak... Mungkin dah lama sgt aku pangku jadi aku letakkan Thaqif di tilam... Tak lama lepas tu Thaqif nangis... Nangis yg lain benar... Selama 3 bulan ni Thaqif tak penah menangis mcm tu... Kalu nangis pun sekejap jer & bila aku nyusukan die terus diam... Puas aku pujuk & nyusukan die tapi Thaqif tetap nangis... Senyap sekejap pastu nangis semula... Sambil tu aku bisikkan selawat & ayat suci Al-Quran di telinganya... Dalam 2 3 minit jugak ler nangis baru Thaqif diam...

Tak lama lepas tu husband aku sampai & kami pun balik... Dalam kereta aku nyusukan Thaqif & tido seperti biasa... Aku pun start nak masak... Tak lama lepas tu Thaqif nangis lagi macam sebelum tu... Husband aku pujuk tapi tetap taknak... Aku terus stop memasak & pangku Thaqif... Kali ni Thaqif nangis lebih lama... Puas kami pujuk tapi Thaqif tetap nangis... Sekali lagi aku bisikkan kalimah ALLAH di telinganya... Kami tak tahu napa Thaqif nangis tapi waktu senja & macam2 blh terjadi... Percaya @ tidak sedikit sebyk kena percaya jugak... Die masih kecil & dpt melihat segalanya... Mungkin terperanjat @ sebagainya... Selepas nangis Thaqif terus tertido & husband aku letakkan Thaqif di tilam... Masa tu husband aku bacakan ayat Kursi di telinga Thaqif bagi menggelakkan sebarang gangguan benda halus...

Mudahan ayat Kursi tu menjadi dinding utk menggelakkan perkara yg sama berulang... Husband aku sendiri terkejut sbb Thaqif xpernah menangis mcm tu... Mulai dari tu kami buat keputusan xkan tinggalkan Thaqif tido sendirian... Dengan harapan bila Thaqif buka mata, Thaqif akan nampak kami dulu... Ya ALLAH aku memohon pada Mu lindungilah anak ku dari segala gangguan iblis & syaitan yg menyesatkan... Amin

No comments:

Post a Comment